Pour me suivre tout au long de mon année erasmus...

vendredi 28 septembre 2007

Mig och min familj

Jag heter Diane och jag är tjugoett år gammal. Jag studerar Business på Linköpings Universitet och Marketing på IGR i Rennes i Frankrike. Jag gillar att dansa, musik och spela sport som jogga. Jag gillar också att spela teater.
Min familj bor i Rennes. Min far heter Guy, han född i Clermont-Ferrand i Frankrike. Min mor heter Marie-Astrid och hon född i Le Mans. Min pappa jobbar inom försäkringsbranchen och min mamma är hemmafru.
Jag har fyra systrar : De heter Albane, Blandine, Gwendoline och Ombeline. De är 26, 19, 17 och 14 år gamla. Jag har också två bröder. Min ena bror är 24 år gammal och han heter Aldric. Min andra bror heter Gonzague och han är 23 år gammal. Min två bröder bor i Paris.
Jag har en farfar, han heter Sylvain och jag har en farmor, han heter Claire. De bor i Grenoble i Frankrike. Min morfar och min marmor är döda.

Voilà mon 1er devoir de suédois : la présentation de ma famille! à vous de traduire maintenant pour savoir si je n'ai pas raconté n'importe quoi :-)
En tout cas, la technique des fiches sur la porte des toilettes a l'air de marcher...je progresse petit à petit.

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Grattis Diane !
Je dois dire que ça me semble plutôt TRES correct !
Tu m'as même fait me rappeler du vocabulaire que j'avais oublier.

Bra jobbat !

Anonyme a dit…

Salut Dianette,

Blandine nous a donné l'adresse de ton blog : on va pouvoir te suivre... à condition que tu ne rédiges pas tous tes articles en suédois !!!

Bises

Lénaïg

Anonyme a dit…

Salut Diane,

Merci pour le commentaire en suédois, ça va me permettre de connaître quelques notions pour l'an prochain (normalement)!!!

Ciao et gros bisous

Guillaume